*نکته اول:

دهیاری مجاز نیست که در زمینهای خارج از طرح هادی هیچ گونه امکاناتی از قبیل پروانه ساختمانی،آب،برق ، گاز و ... ارائه دهد.(چرا که اصولاً در وظایف دهیاری ماده یا تبصره ای به این مضمون مشخص نشده است)

*نکته دوم:

هر گونه ساخت و ساز بدون مجوز دهیاری ممنوع بوده و دهیاری مجاز هست که با اطلاع به بخشداری و نیروی انتظامی مانع از انجام فعالیت متخلف شود.

*نکته سوم:

برای افزودن املاک به محدوده روستا بایستی برخی ضوابط و مقررات در نظر گرفته شود(کاربری ملک از لحاظ بایر،باغ و ...)سپس از طریق دهیاری و بنیاد مسکن اقدام به افزودن ملک مربوطه پس از تایید جهاد کشاورزی و دریافت عوارض مربوط به تغییر کاربری و افزودن به طرح که به ترتیب برابر 30٪ و 20 ٪ ملک یا معادل ریالی آن  به حساب دهیاری و بنیاد مسکن اقدام به افزودن ملک شود.

*نکته چهارم:

هر گونه حفاری ،تغییر در عوارض  خیابان ها و معابر بدون مجوز دهیاری جرم محسوب شده و دهیاری میتواند از مجاری قانونی با متخلف برخورد نماید.

*نکته پنجم:

مراحل صدور پروانه ساختمانی به اینصورت می باشد که فرد پس از مراجعه به دهیاری و اطلاع از شرایط و مختصات ملک خود از لحاظ طرح هادی،عقب کشی ،داخل یا خارج محدوده و ....با طی مراحل قانونی در صورت مجاز بودن اقدام به دریافت پروانه ساختمانی از دهیاری نماید.

*نکته ششم:

دریافت خدمات دهیاری از قبیل برق ،گاز،آب و ... در صورتی میسر خواهد بود که فرد دارای پروانه ساختمانی بوده و مقررات تعیین شده دهیاری را کاملاً رعایت نموده باشد.

*نکته هفتم:

خدمات دهیاری که در بالا اشاره شد ،پس از دریافت پایان کار و ضوابط تعیین شده از سوی دهیاری ممکن خواهد بود بدیهی است که هرگونه تخلف در این امر از قبیل رعایت نکردن عقب کشی و نقشه طرح هادی و ... مانع از صدور حکم پایان کار خواهد شد .//////////////////////////

****در پایان خواهشمندم در امور مربوط به روستا قدری صبور بوده و هر جایی نواقصی مشاهده نمودید به ما تذکر داده تا در صورت توان جبران نماییم و اگر هم خطایی از ما سر زد به بزرگواری خود ما را ببخشید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: روستااخبار روستا
[ سه شنبه 13 خرداد 1393 ] [ 20:19 ] [ نویسنده ]
[ ]